جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:ارزيابي برنامه درسي با موضوع محيط زيست در كتب مقطع متوسطه آموزش و پرورش (مطالعه موردي: استان هرمزگان)
نوع ارائه:پوستر
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:283.78 كيلوبايت
سرفصل مقاله:پسماند
محل انتشار:پنجمين همايش تخصصي مهندسي محيط زيست
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

ارزيابي برنامه درسي با موضوع محيط زيست در كتب مقطع متوسطه آموزش و پرورش (مطالعه موردي: استان هرمزگان)

نویسندگان:
مرتضي زارعي [دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت محيط زيست دانشگاه آزاد اسلامي– واحد بند]
علي شيخ آبادي [مدرس دانشگاه آزاد اسلامي – واحد ميناب]
سيدعلي جوزي [عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي – واحد تهران شمال]

چکیده مقاله:

آموزش هاي زيست محيطي يكي از مناسب ترين راه ها براي رسيدن به توسعه اقتصادي ، اجتماعي و زيست محيطي است. اما اگر اين آموزش ها به شكل رسمي در نيايند و در جريان آموزش كلاسيك ارزشيابي نشوند ممكن است جدي گرفته نشده و به سرعت فراموش شوند. بنابراين اين پژوهش تحليلي – مقطعي به دنبال ارزيابي برنامه هاي درسي كتاب هاي سال اول عمومي مقطع متوسطه با تأكيد بر محورهاي آموزش محيط زيست در استان هرمزگان است و براي رسيدن به اين هدف، از سرگروه هاي درسي استان به عنوان نمونه براي تكميل پرسشنامه تنظيمي استفاده شد. براي بررسي اطلاعات مربوط به نگرش دبيران مقطع متوسطه ، از نرم افزار آماري SPSS و همچنين براي آزمودن مناسب ترين كتاب جهت ارائه مطالب زيست محيطي، از آزمون مربع كاي استفاده گرديد. نتايج ارزيابي نگرش دبيران داراي سابقه كار بالاي 10 سال، نشان مي دهد كه رسانه هاي عمومي و وسايل ارتباط جمعي، تمركز آموزش هاي زيست محيطي در حيطه دانشي، جذابيت مباحث محيط زيست و ميزان آگاهي والدين نسبت به اهميت محيط زيست، كه داراي بيشترين فراواني (مد 4) مي باشند تأثير زيادي بر آگاهي دانش آموزان در مورد واقعيت هاي محيط زيست دارند. همچنين در اين پژوهش مشخص شد كه كتاب علوم زيستي و بهداشت سال اول مقطع متوسطه با فراواني3/49% و آزمودن آن با آزمون مربع كاي با سطح معني داري 005/0 و درجه آزادي 4، مناسب ترين كتاب در اين زمينه است. بنابراين پيشنهاد مي شود كه در انتخاب محتواي درسي طوري برنامه ريزي گردد كه كسب دانش موجب ايجاد مهارت در دانش آموزان در حفاظت اصولي از محيط زيست گردد

کلمات کلیدی: آموزش محيط زيست ، آموزش و پرورش ، مقطع متوسطه، برنامه درسي ، استان هرمزگان

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir