جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:تعيين رابطه بين شعاع چرخ وسيله نقليه و ضخامت روسازي هاي صلب
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:240.83 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:نهمين كنگره بين المللي مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

تعيين رابطه بين شعاع چرخ وسيله نقليه و ضخامت روسازي هاي صلب

نویسندگان:
علي منصورخاكي [دانشيار، دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه علم و صنعت ايران]
رضوان مدبر [كارشناس ارشد، دانشكده تحصيلات تكميلي، دانشگاه آزاد تهران جنوب]

چکیده مقاله:

هدف از اين تحقيق ارائه رابطه قابل اطمينان جهت بدست آوردن ضخامت روسازي صلب از روي مشخصات تاير مي باشد. در طراحي روسازي هاي صلب،پارامترهايي از تاير نظير حداكثر بار وارده، فشار باد چرخ و شعاع سطح تماس موثر مي باشد. هر چند شعاع چرخ بصورت ظاهري تأثيري بر روسازي ندارد ولي معمولاً با افزايش آن ميزان بار قابل تحمل توسط تاير و فشار باد چرخ افزايش يافته كه خود باعث افزايش تنش و كرنش در روسازي مي گردد. به منظور متمركز نمودن مجموع اثرات تاير در يك شاخص، از پارامتر شعاع استفاده شده و به بررسي ارتباط آن با ضخامت روسازي پرداخته شده است. ابتدا جامعه آماري مناسبي از انواع توليدات تاير و مشخصات آن تهيه شده و پس از آن، وجود رابطه بين شعاع چرخ و ضخامت روسازي بررسي شده است. پس از اطمينان از وجود اين رابطه، با استفاده از رگرسيون انواع روابط ممكن بين شعاع چرخ و ضخامت روسازي ارائه گرديده است

کلمات کلیدی: روسازي صلب، شعاع چرخ، ضخامت روسازي، روابط وسترگارد، رگرسيون

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir