جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:تأثير تغييرات لنگر خمشي در ميزان باربري محوري ستون هاي مركب
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:378.65 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:نهمين كنگره بين المللي مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

تأثير تغييرات لنگر خمشي در ميزان باربري محوري ستون هاي مركب

نویسندگان:
محمدعلي لطف الهي يقين [دانشياردانشكده فني مهندسي عمران دانشگاه تبريز]
ياسمن خليل پورآذر [دانشجوي ارشد سازه دانشگاه آزاد اسلامي واحد مراغه]

چکیده مقاله:

در حال حاضر قوطيهاي فولادي پر شده با بتنCFST) بعلتخصوصياتاستاتيكي و مقاومتلرزهاي مناسببه صورت وسيع در ساختسازه-هاي مدرن بكار ميروند. در اين تحقيق مدل طراحي جديدي براي ستونهاي مركب فولادي بتني تحتعنوان ستونهاي قوطي شكل فولادي پرشده با بتن مسلح خود متراكم با مقاومت بالا مورد بررسي قرار گرفته است. در اين ستون مركب، يكپروفيل فولادي Iشكل يا صليبي در داخل قوطي فولادي مربعي قرار داده شده و بتن خود متراكم با مقاومت بالا به داخل قوطي ريخته ميشود.نرمافزارABAQUS براي تحليل المان محدود FEM) سيزده ستون مركب در معرض فشار و خمش بكار رفته است. تأثيرات مقاومت بتن، نسبت عرضبه ضخامت، نسبت طول به عرضو نسبت مقطع فولادي روي مقاومتاين ستونهاي مركب مورد ارزيابي قرار گرفته است. نتايج نشان ميدهند كه پروفيل فولادي قرارداده شده داخلي، تشكيل تركهاي برشي قطري در هسته بتني را محدود كرده بنابراين مد گسيختگي و رفتار پستسليم ستونهاي كوتاه مركبرا تغيير ميدهد. منحنيهاي بار در برابر كرنش محوري، توزيع تنش ستونهاي مركب، همچنين منحنيهاي اثر متقابل بار محوري اسمي و لنگر خمشي اسمي نشان داده شدهاند. مقايسه نتايج محاسبه شده با استفاده از مدلسازيFEM سازگاري خوبي با نتايج آزمايشگاهي نشان ميدهند.

کلمات کلیدی: ستون هاي مركب، بتن خود متراكم ، قوطي فولادي، تركهاي برشي، مدل المان محدود ، منحني هاي اثر متقابل

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir