جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسي ديناميكي خطوط ريلي با مقطع UIC-60 تحت اثر زلزله
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:450.93 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:نهمين كنگره بين المللي مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

بررسي ديناميكي خطوط ريلي با مقطع UIC-60 تحت اثر زلزله

نویسندگان:
محسن اعتمادي [استاديار، دانشكده عمران، دانشگاه صنعتي اصفهان]
عليرضا آجودانيان [كارشناسي ارشد سازه، دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد]

چکیده مقاله:

در اين تحقيق سعي بر آن شده تا خطوط ريلي با مقطع UIC-60 با تراورسهاي بتني ، بتني پيش تنيده و چوبي تحت اثر زلزله بررسي گردد. بدين منظور و با استفاده از نرم افزار اجزاء محدود ANSYS 12 و با استفاده از تئوري تير برروي بستر ارتجاعي )جرم و فنر( اين خطوط مدل سازي وتحليل ديناميكي گرديدند. با توجه به نوع آنالبز ديناميكي، از يك شتابنگاشت مبنا كه براي اين تحقيق شتاب نگاشت زلزله ناغان مي باشد ،استفاده شده است. باتوجه به تحليل انجام شده افزايش سرعت قطار تأثير مستقيمي بر افزايش اثر زلزله بر ريل دارد. همچنين خطوط را ه آهن با ريل از نوع UIC-60 با تراورس چوبي رفتار مناسبتري از خود تحت اثر زلزله نشان ميدهند.

کلمات کلیدی: ريل UIC-60 ، تراورسهاي بتني، تراورس بتني پيش تنيده، تراورس چوبي، تحليل ديناميكي

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir