جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:ارزيابي پتانسيل روانگرايي در مسير متروي تبريز براساس روش ادريس – بولانگر و مقايسه نتايج آن با آيين نامه طراحي پلهاي ژاپن
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:10
حجم فایل:876.01 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:نهمين كنگره بين المللي مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

ارزيابي پتانسيل روانگرايي در مسير متروي تبريز براساس روش ادريس – بولانگر و مقايسه نتايج آن با آيين نامه طراحي پلهاي ژاپن

نویسندگان:
جمشيد صدركريمي [دانشيار دانشگاه تبريز]
مهيار بابازاده [كارشناسي ارشد مهندسي عمران]
بهادر فاتحي نوبريان [دانشجوي دكتري مهندسي عمران آب]

چکیده مقاله:

پديده روانگرايي يكي از مهمترين و پيچيده ترين عناوين مهندسي ژئوتكنيك لرزه اي مي باشد كه بروز ان درخاكهاي ماسه اي اشباع محتمل است طي اين پديده مقدار فشار آب منفذي افزايش مي يابد تاحدي كه با تنش كل برابر گرديده و درنتيجه آن مقدار تنش موثر صفر مي شود و توده خاك دگير مقاومت برشي نخواهد داشت درنتيجه توده خاك ناپايدار شده و باعث تخريب هاي بسياري ميگردد دراين تحقيق نتايج حاصل از روشهاي ارزيابي پتانسيل روانگرايي براساس آزمون مقاومت نفوذ استاندارد spt مورد مقايسه قرارگرفته است براي ارزيابي پتانسيل روانگرايي براساس روش SPT از آخرين روش ارايه شده براي روانگرايي كه توسط ادريس - بولانگر 2008 مطرح گرديده استفاده شده است كه هم اكنون برا ي محاسبه روانگرايي درايالات متحده امريكابه كار مي رود ضمنا براي ارزيابي نتايج بدست آمده نتايج فوق با آيين نامه طراحي پلهاي شاهراهي ژاپن مقايسه شدهاست.

کلمات کلیدی: پتانسيل روانگرايي، ازمون مقاومت نفوذ استاندارد SPT، طرح ادريس - بولانگر 2008 آيين نامه طراحي پلهاي شاهراهي ژاپن، متروي تبريز

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir