جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:آناليز مودال تجربي و تأثير نقصهاي سازهاي بر روي خصوصيات ديناميكي در پلها
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:1
حجم فایل:71.07 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:نهمين كنگره بين المللي مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

آناليز مودال تجربي و تأثير نقصهاي سازهاي بر روي خصوصيات ديناميكي در پلها

نویسندگان:
امير عشاقي [دانشجوي كارشناسي ارشد سازه، دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه آزاد اسلا]
رضا اكبري [استاديار گروه مهندسي عمران، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات]
عليرضا قاري قرآن [استاديار دانشكده حمل و نقل، دانشگاه اصفهان]

چکیده مقاله:

پلها به عنوان عناصر كليدي شبكه راه هاي يككشور نقش منحصر به فردي را به لحاظ اقتصادي و سياسي ايفا ميكنند و تأمين ايمني و پايداري آنها به ويژه در هنگام وقايعي همچون زلزله كه نقش آنها دو چندان ميشود، از ضرورت بالايي برخوردار است. بنابراين شناسايي رفتار ديناميكي آنها در شرايط بهرهبرداري نيز حائز اهميت فراوان است. آناليز مودال ابزاري براي دستيابي به اين مهم به شمار ميرود. آناليز مودال موضوعشناخته شدهاي در مهندسي عمران و مكانيكبه شمار مي رود و كاربردهاي آن در ساير رشتههاي مهندسي نيز روز به روز در حال گسترش است. از آناليز مودال به منظور ارزيابي و اندازهگيري ارتعاشات در سازهها،تشخيص خسارت در سازهها، پشتيباني از سامانههاي پايش سلامتي و مانيتورينگ سازهها، ارزيابي ظرفيت باربري و عيبيابي سازهها و نظاير آن استفاده مي شود . شناسايي مودي سازههاي عمراني مانند پلها با هدف تعيين پارامترهاي ديناميكي آنها ميتواند از معتبر بودن مدلهاي اجزاي محدود بكار رفته در پيش بيني رفتار استاتيكي و ديناميكي سازهها هم در مرحله طراحي و هم در مرحله بهسازي پشتيباني نمايد (كه عدم قطعيتهاي متعددي متناظر با مدلسازي عددي در آنها وجود دارد). در اين مقاله نتايج آزمايش مودال به شيوه ارتعاش محيطي بر روي يكي از پلهاي مهم بزرگراهي در شهر اصفهان (پل روگذر چمران) ارائه ميشود و در ادامه مدل اجزاي محدود پل با تغيير در شرايط مرزي سازه با نتايج آزمايش به نحوي كاليبره ميشود كه نتايج حاصل از آزمايش را با دقت قابل قبولي بازتوليد نمايد. بدليل خسارتهاي جزئي و بعضاً كلي وارده در بخشهاي مختلف پل، از ابتدا پيشبيني ميشد كه رفتار ديناميكي پل بدليل وجود نقصهاي متعدد حين اجرا بخصوصدر محل تكيهگاهها، دچار تغيير شده باشد. نهايتاً تأثير وجود نقصهاي سازهاي بر روي خصوصيات مودي و در يك نگرش كلي، بر روي رفتار ديناميكي پل مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج نشان ميدهد رفتار ديناميكي سازه پل بسيار متأثر از شرايط مرزي و نقصهاي سازهاي حين اجراست.

کلمات کلیدی: آناليز مودال تجربي، پلهاي بتني، خصوصيات ديناميكي ، به روز رساني مدل هاي اجزاي محدود

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir