جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسي ديناميكي تونل خط يك مترو تبريز با استفاده از روشهاي تحليلي و عددي مطالعه موردي ايستگاه شماره 13
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:12
حجم فایل:1.5 مگابايت
سرفصل مقاله:مهندسي ژئوتكنيك لرزه اي
محل انتشار:اولين كنفرانس ساخت و ساز شهري در مجاورت گسلهاي فعال
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

بررسي ديناميكي تونل خط يك مترو تبريز با استفاده از روشهاي تحليلي و عددي مطالعه موردي ايستگاه شماره 13

نویسندگان:
ليلا نيك اختر [مهندسين مشاور مكانيك خاك سيويل آذربايجان اروميه]
بهنام فردوسي []
كريم عابدي []

چکیده مقاله:

بطور كلي سازه هاي زيرزميني از استحكام بيشتري نسبت به سازه هاي سطحي در برابر زلزله برخوردار هستند اما وجود برخي گزارشها از خسارت تونلها و سازه هاي زيرزميني سبب شد تا بحث تحليل و طراحي ديناميكي آن ها منتفي نشود از اين رو مقوله تحليل و طراحي ديناميكي سازه هاي زيرزميني حساس يا همان شريانهاي حياتي كه در مناطق لرزه خيز واقع شده اند نيازمند توجه جدي است مطالعات لرزه خيزي انجام شده در ساختگاه خط 1 مترو تبريز نشان داد كه ساختگاه طرح در منطقه اي با توان لرزه خيزي بالا واقع شده است و وقع زلزله اي با بيشينه شتاب افقي 0/57g براي سطح MCE و 0/35g براي سطح DBE قابل پيش بيني است دراين مقاله آناليز ديناميكي عددي با استفاده از نرم افزار FLAC2D روش تفاضل محدوده انجام شده است به منظور تحليل خطر زلزله ساختگاه با روش اندركنش زمين - سازه دو روش Penzein,wang انتخاب شده و براي دو سطح زلزله DBE,MCE زلزله هاي بم و دوزچه بررسي و نتايج دو روش مقايسه و تحليل گرديده اند.

کلمات کلیدی: تحليل ديناميكي، تفاضل محدود، مترو تبريز، FLAC2D

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir