جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:تاثير هندسه خيابان بر نحوه انتشار آلايندههاي ايجاد شده توسط وسايل نقليه، مطالعه موردي: شهر اصفهان
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:371.67 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:كنفرانس ملي توسعه پايدار و عمران شهري
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

تاثير هندسه خيابان بر نحوه انتشار آلايندههاي ايجاد شده توسط وسايل نقليه، مطالعه موردي: شهر اصفهان

نویسندگان:
مهدي جهانگيري [هيئت علمي گروه مكانيك، دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهركرد]
عليرضا حجي ملايري [دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي مكانيك، دانشگاه صنعتي اصفهان]

چکیده مقاله:

در اين مقاله به بررسي تاثير هندسه خيابان بر نحوه انتشار آلايندههاي ايجاد شده توسط وسايل نقليه در شهر اصفهان پرداخته شده است مدل توربولانسي دو معادلهايk-epsilon RNGبه همراه مدل انتقال گونهها بدون واكنش، بهترتيب براي بررسي ميدان باد و پخش آلودگي در داخل مجراهاي خيابان به كار گرفته شدهاند. براي شبيه سازي انتشار آلودگي حاصل از وسايل نقليه، يك خط منبع آلودگي در وسط خيابان قرار داده شده است. براي بررسي چگونگي پخش آلودگي در مجراهاي واقعي، ساختمان هايي با ارتفاع 15 متر در نظر گرفته شده است. مجراي خيابان نيز در نسبت منظريهاي 1 و 4 بررسي ميشود. از نتايج ديده ميشود كه با تنگ تر شدن مجراي خيابان مقدار غلظت آلايندهها افزايش مييابد و تهويه آلايندهها در خيابان بدتر انجام ميشود.

کلمات کلیدی: هندسه خيابان، سرعت باد، انتشار آلايندهها، مجراي خيابان، شهر اصفهان، غلظت آلايندهها.

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir