جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:ارزيابي فاكتورىاي سو گانه ي؛ سن، جنسيت و وضعيت تأهل، در توجه نسبت به تابلو راهنمايي و رانندگي محل عبور عابر پياده
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:7
حجم فایل:589.78 كيلوبايت
سرفصل مقاله:راه و نقشه برداري
محل انتشار:دومين كنفرانس ملي يافته هاي نوين در مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

ارزيابي فاكتورىاي سو گانه ي؛ سن، جنسيت و وضعيت تأهل، در توجه نسبت به تابلو راهنمايي و رانندگي محل عبور عابر پياده

نویسندگان:
اميرمسعود رحيمي [استاديار گروه عمران، دانشكده مهندسي، دانشگاه زنجان]
مجتبي كاظمي [كارشناس ارشد راه و ترابري، مدرس دانشگاه جامع علمي و كاربردي، گيلان، رودسر]

چکیده مقاله:

رفتار غير ايمن برخي از رانندگان زماني حائز اهميت است كه علاوه بر خود، سلامتي و زندگي ساير افراد را نيز به خطر اندازد. علائم ترافيكي يكي از وسايل ارتباطي ميان راننده و جاده، جهت افزايش سطح ايمني مي باشد. در تحقيق حاضر به بررسي پارامترهاي مهم در توجه و رعايت پيغام صادره از جانب تابلوي راهنمايي و رانندگي محل عبور عابر پياده پرداخته شده است. بانك اطلاعاتي تحقيق، به كمك پرسشنامه و بر اساس روش پرسشگري چهره به چهره با رانندگان، و به تعداد 513 برگه پرسشنامه، جمع آوري شده است. هدف كشف مهم ترين پارامتر و يا پارامترها از ميان سه پارامتر سن، جنسيت و وضعيت تاهل بوده است. براي اين منظور از آزمون فرضيه ي كاي- اسكوير و روش داده كاوي (الگوريتم كارت) استفاده گرديد. وجه مشترك آزمون فرضيه ي خي- دو و مدلسازي با استفاده از الگوريتم كارت نشان دهنده ي اهميت يبشر پارامتر وضعيت تاهل رانندگان نسبت به دو پارامتر ديگر، زمان رويارويي با تابلو ترافيكي مورد نظر بوده است. با توجه به گسترده بودن بحث رفتار و عملكرد رانندگان، مي توان در تحقيق هاي آتي به بررسي ديگر پارامترهاي انساني، و نيز پارامترهاي وسيله نقليه، جاده و محيط، به منظور كشف مهمترين عامل هاي يه چالش كشاننده ي ايمني، پرداخته شود.

کلمات کلیدی: ترافيك، علائم ترافيكي، آزمون خي-دو، الگوريتم كارت، وضعيت تاهل

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir