جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:ارزيابي آزمايشگاي مخلوط WMA براي ترميم روسازي باند فرودگاه ها
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:363.77 كيلوبايت
سرفصل مقاله:راه و نقشه برداري
محل انتشار:دومين كنفرانس ملي يافته هاي نوين در مهندسي عمران
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

ارزيابي آزمايشگاي مخلوط WMA براي ترميم روسازي باند فرودگاه ها

نویسندگان:
فرزاد سعيدي [دانشگاه سيستان و بلوچستان- دانشكده فني و مهندسي - گروه مهندسي عمران- دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي سازه]

چکیده مقاله:

مخلوط اسفالت گرم (WMA)، انتظار بازسازي روسازي باندهاي فرودگاه را براي انجام سريع مبادلات برآورده مي سازد. به هر حال اطلاعات آزمايشگاهي و ميداني حاكي از خواص و كارايي قابل توجه مخلوط (WMA) براي كاربرد در باندهاي فرودگاهي مي باشد كه فقدان استفاده از آن قابل احساس است. براي جبران اين نياز سه مخلوط WMA (با دانه بندي متفاوت) با روش هاي استاندارد آزمايشگاهي مورد پژوهش قرار گرفته است و با مخلوط آسفالت داغ (HMA) مرسوم و قابل استفاده در روسازي باندهاي فرودگاهي مقايسه شده است. تعدادي از آزمايشات ، نظير آزمايش شيار چرخ، آزمايش شيار چرخ زير آب، ازمايش شيار چرخ دوراني، آزمايش خمش استاتيكي و ازمايش خستگي خمشي بر روي نمونه ها صورت پذيرفته است. اين مخلوط هاي آزمايشگاهي (WMA) در دو دما (30 و 50 درجه زير دماي نرمال) به همراه اضافه كردن يك ماده افزودني تجاري فرآوري و تهيه شده است. نتايج روي هم رفته حاكي از آن است كه مخلوط WMA با دانه بندي درشت و فرآوري شده در 30 درجه دماي نرمال كارايي قابل مقايسه اي با نمونه ي كنترل (HMA) دارد. با توجه به اين كارايي ها پيشنهاد مي شود از اين محصول در ترميم روسازي فرودگاه ها استفاده گردد.

کلمات کلیدی: روسازي باند فرودگاه، مخلوط آسفالت گرم (WMA)، ترميم

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir