جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:تحليل عددي به منظورتعيين امكان حفرتونلهاي دوقلوي مترو واقع درزيربناهاي مهم تاريخي ميدان نقش جهان اصفهان
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:690.97 كيلوبايت
سرفصل مقاله:ژئوتكنيك لرزه اي
محل انتشار:اولين كنفرانس ملي بهسازي و مقاوم سازي بافتهاي شهري در مجاورت گسلهاي فعال
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

تحليل عددي به منظورتعيين امكان حفرتونلهاي دوقلوي مترو واقع درزيربناهاي مهم تاريخي ميدان نقش جهان اصفهان

نویسندگان:
رسول كلانترمعتمدي [دانشجوي كارشناسي ارشد]
احمد نجف آباديان [مربي دانشگاه آزاد اردستان]
رسول اجل لوئيان [دانشيار دانشگاه اصفهان]
مسعود ميرمحمدصادقي [استاديارمجتمع عالي دانشگاه آب و برق اصفهان]

چکیده مقاله:

درسالهاي اخير باتوجه به گسترش روزافزون استفاده ازفضاهاي شهري حفرفضاهاي زيرزميني مورد توجه قرارگرفته است يكي ازموارد چالش برانگيز درحفرفضاهاي زيرزميني حفرتونلهاي مترو درشرايط زمين ضعيف و عمق كم مي باشد باتوجه به حفر اين فضاهاي زيرزميني درمناطق شهري و درزمينهاي ضعيف تحليل پايداري و نتخاب نوع نگهداري درمراحل مختلف ساخت و دردرازمدت حائز اهميت مي باشد دراين مقاله تونلهاي دوقلوي مترو عبوري ازميدان نقش جهان اصفهان با استفاده ازروش عددي روش تفاضل محدود به وسيله نرم افزار FLAC3D مورد مطالعه قرارگرفته است باتوجه به قرارگيري تونلهاي مترو درزيربناهاي مهم تاريخي جابجايي هاي حاصل ازحفر آنها و نشست درسطح زمين كه ازمهمترين مشكلات حفرفضاهاي زيرزميني كم عمق مي باشند ازاهميت قابل توجهي برخوردار هستند نتايج بدست آمده با استفاده ازروش عددي با مقادير مجاز نشست ساختمانهاي سطح زمين مورد مقايسه قرارگرفته و درنهايت مناسب ترين روش حفاري همراه با نگهداري مناسب انتخاب شده است.

کلمات کلیدی: تونلهاي دوقلوي مترو، فضاهاي زيرزميني، نشست زمين، سيستم نگهداري

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir