جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:مدلسازي تحليلي پلهاي تير- دال براي آناليز لرزه اي
نوع ارائه:شفاهي
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:9
حجم فایل:187.54 كيلوبايت
سرفصل مقاله:مهندسي زلزله
محل انتشار:اولين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1383
نمایش چکیده مقاله

مدلسازي تحليلي پلهاي تير- دال براي آناليز لرزه اي

نویسندگان:
شروين ملكي [دانشيار دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي شريف]
سامان باقري [دانشجوي دكتري سازه و زلزله ، دانشگاه صنعتي شريف]

چکیده مقاله:

نتايج حاصل از تحليل رفتار لرزه‌اي يك پل تير- دال به فرضيات و جزئيات لحاظ شده در مدلسازي آن بستگي دارد. سختي عرشه، ديافراگم‌هاي عرضي، بالشتك‌هاي الاستومر و كوله‌ها كه همگي در مسير انتقال بار لرزه‌اي قرار دارند، در نتايج تحليلي حاصل موثرند. اين مقاله به بررسي تحليلي فرضيات مدلسازي در مورد تمامي پارامترهاي اشاره شده در بالا بر روي پاسخ لرزه‌اي پلهاي تك دهانه تير- دال راست و يا كج مي‌پردازد. با در نظر گرفتن ضوابط آيين نامه AASHTO براي تحليل لرزه‌اي پلها ، اقدام به مدلسازي كامپيوتري مسأله با استفاده از روش اجزاي محدود و مطالعات پارامتريك مي‌گردد. همچنين يك فرمولبندي ساده تحليلي براي ارتعاش آزاد پل ارائه مي‌شود. نتايج حاصل نشان مي‌دهد، فرض عرشه صلب كه باعث ساده‌سازي مدلسازي مي‌گردد، براي پلهاي تير- دال با مشخصات معمول، صحيح مي‌باشد. مودهاي ارتعاشي پل كج نيز درگير بوده، به هر دو سختي تكيه‌گاهي (ديافراگم‌هاي عرضي و بالشتك‌هاي الاستومر) وابسته مي‌باشند. همچنين نشان داده مي‌شود كه براي مقادير عملي سختي الاستومرها و ديافراگم‌هاي عرضي، اولين پريود ارتعاشي با كاهش سختي بالشتك‌هاي الاستومر كاهش مي‌يابد ولي از سختي ديافراگم‌هاي عرضي متأثر نمي‌شود

کلمات کلیدی: پل، تير- دال، تحليل لرز هاي، ديافراگم عرضي، بالشتك الاستومر.

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir