جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:ساخت نوعي ميراگر نيمه فعال دوكاره براي كنترل هوشمند و غير هوشمند سازه ها به روش سوئيچينگ
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:2.65 مگابايت
سرفصل مقاله:سازه هاي بتني
محل انتشار:پنجمين كنفرانس بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله
سال انتشار:1386
نمایش چکیده مقاله

ساخت نوعي ميراگر نيمه فعال دوكاره براي كنترل هوشمند و غير هوشمند سازه ها به روش سوئيچينگ

نویسندگان:
علي اكبر گل افشاني [دانشياروعضوهيات علمي دانشكده عمران، دانشگاه صنعتي شريف]
آرمين خاني [دانشجوي كارشناسي ارشد زلزله،دانشگاه صنعتي شريف]
حسين ابراهيميان [دانشجوي دكتراي سازه،دانشگاه صنعتي شريف]

چکیده مقاله:

در كنترل نيمه فعال سازه ها برخلاف روش فعال،نيازي به منبع وارد كننده انرژي خارجي جهت كنترل رفتار سازه نيست و درواقع اين ابزار كنترل هستند كه مي توانند به شكل هوشمند و يا مكانيكي با توجه به خصوصيات زلزله رخداده رفتار سازه را كنترل نمايند.در اين تحقيق نوعي از اين ابزار كنترل نيمه فعال با امكانات موجود در داخل كشور ساخته شد.براي متغير ساختن خصوصيات ميراگر از 6 لوله عبور جريان سيال در اطراف سيلندرميراگراستفاده شد كه در مسير 4 لوله شيرهاي سلونويدي كه قابليت باز و يا بسته شدن با دريافت ولتاژ را دارند تعبيه شد و بااين كار 5 سطح
از كنترل براي تغيير ميرائي قابل دسترسي شد.اين نمونه تحت فركانسهاي مختلف بارهاي رفت و برگشتي با دامنه هاي مختلف و حالتهاي مختلف باز و يا بسته شدن شيرهاموردآزمايش قرار گرفت و مشاهده شد كه هرچه تعداد حالتهاي سوئيچينگ و يا باز و بسته بودن شيرها بيشتر باشد دامنه وسيعتري از نيروهاوظرفيت ميرائي بيشتر انرژي ايجادميشود.درادامه با طراحي و تعبيه سوپاپهاي عبور يكطرفه روغن در سرپيستون اين قابليت به قطعه داده شد تا در فشار، روغن از طريق سوپاپها به راحتي عبور كرده و قطعه در فشار نيرو نگيردوبه محض قرارگرفتن در كشش به دليل بسته بودن شيرهاي سلونويدي روغن اجازه برگشت نداشته و قطعه تحمل نيرو ميكند. با تعبيه اين قطعه كه از جنس فولاد مقاومت بالا نيز مي باشد،به عنوان قسمتي از بادبند علاوه بر اينكه از كمانش بادبند در فشار جلوگيري ميشود،تغيير مكانهاي پلاستيك ايجاد شده در بادبند به علت نيروهاي كششي با كوتاه شدن طول قطعه جبران ميگردد. همچنين دو سنسور حس كننده فلز در مكانهاي معين تعبيه شد تا با باز كردن شيرها در كشش اجازه برگشت به روغن را داده و از تغيير مكان فشاري بيش از حد نيز جلوگيري گردد.

کلمات کلیدی: كنترل نيمه فعال، شير سلونويدي ، سوئيچينگ

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir