جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسي اجمالي طرح احداث تونل طويل ريلي البرز
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:1
حجم فایل:228.84 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:اولين همايش منطقه اي مهندسي عمران با رويكرد توسعه پايدار
سال انتشار:1391
نمایش چکیده مقاله

بررسي اجمالي طرح احداث تونل طويل ريلي البرز

نویسندگان:
محسن هاشمي []
محمدعلي كروني []

چکیده مقاله:

امروزه مهمترين عوامل موفقيت و جذابيت راه آهن، سرعت، دقت، امنيت و آسايش آن است و بدون وجود هركدام از اين خصوصيات، شبكه ريلي كارائي لازم را نخواهد داشت. برتري هاي حمل و نقل ريلي نسبت به ساير شقوق حملو نقل، زماني بيشتر آشكار مي گردد كه تركيبي از راه آهن برقي، خطوط و قطار سريع السير و تونل هاي طويل ريلي با يكديگر آميخته شوند. در اين ميان تونل هاي طويل ريلي داراي ويژگي هاي منحصر بفردي هستند كه كوتاه شدن مسيرو به تبع آن كاهش زمان سفر و نيز افزايش ظرفيت حمل و نقل بار و مسافر از آن جمله مي باشند. ساليان متمادي بحث حمل سريع مسافر و كالا با كمترين آثار منفي زيست محيطي و ايمني و آسايش بيشتر نسبت به خطوط جاده اي در كريدور تهران - شمال با طرح يك مسير ريلي سريع السير مطرح بوده است. اين مهم بدون احداث تونل آن هم ازنوع تونل هاي عميق و طويل ريلي با توجه به وضعيت توپوگرافي منطقه در طول مسير مذكور ميسر نمي باشد. با توجه به وسعت كشور، فاصله شهرها و تمركز جمعيت در كوهپايه ها و ارتفاعات سلسله جبال البرز و زاگرس، استفاده ازخطوط ريلي آن هم از نوع پرسرعت ، بدون استفاده از تونل هاي طويل و عميق امكان پذير نيست. با توجه به حجم انبوه مسافران و بار كه در ماه هاي مختلف سال در مسير تهران - شمال در حال تردد مي باشند، ايجاد و توسعه شبكهحمل و نقل ريلي به طور واضحي خودنمايي مي كند. در اين راستا توجه به راه ارتباطي مناسب و البته پاسخگو بهحجم تقاضاي مسافران، ايجاد مسير ريلي جديدي را به منظور دسترسي به استان هاي شمالي كشور و تسهيل اين ارتباط پر رنگ تر از هميشه مي گرداند. اين خط ريلي اقتصاد دو سوي البرز را بهم پيوند مي زند و اين اجازه را خواهدداد كه با سرعت 200 كيلومتر در ساعت در حداكثر 30 دقيقه از تهران به آب هاي درياي خزر رسيد. اين بدين معني 3 ساعته در زمان غير شلوغ و 5 ساعته در زمان هاي شلوغ به نيم ساعت تقليل پيدا خواهد كرد و / است كه فاصله 5 لذا صرفه جويي كلاني در مصرف سوخت و همچنين وقت مردم را به ارمغان خواهد آورد. در اين راستا ايده ايجادمترواتصال سريع السير در جهت ارتباط با استان هاي شمالي كشور طرحي نو مي باشد كه در اين مقاله به مطالعات مقدماتي و مباحث پيرامون آن كه شامل مطالعات راهبردي، امكان پذيري و مسيريابي اوليه مي باشد؛ توجه گرديده است.

کلمات کلیدی: راه آهن برقي، قطار سريع السير، تونل طويل ريلي، البرز.

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir