جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:كنترل ارتعاشات ديناميكي پل هاي ريلي قطارهاي پر سرعت با استفاده از ميراگرهاي MR
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:344.82 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:سومين كنفرانس بين المللي پيشرفتهاي اخير در مهندسي راه آهن
سال انتشار:1392
نمایش چکیده مقاله

كنترل ارتعاشات ديناميكي پل هاي ريلي قطارهاي پر سرعت با استفاده از ميراگرهاي MR

نویسندگان:
الهام آجور لو [دانشجو كارشناسي ارشد گروه مهندسي عمران- سازه، دانشكده فني- دانشگاه گيلان]
سعيد پورزينلي [دانشيار سازه-گروه مهندسي عمران- سازه، دانشكده فني- دانشگاه گيلان]

چکیده مقاله:

اخيرا بررسي و مطالعه ي عملكرد قطارهاي پرسرعت و اثرات ارتعاشات آنها روي پل توجه زيادي را به خود جلب كرده است. بر اساس مطالعاتي كه پيش از اين انجام شده سرعت اين قطارها به طور معمول 140km/h تا 420km/h در نظر گرفته شده است. از نقطه نظر سازه اي طراحي پل هاي ريلي تحت حركت قطارهاي پر سرعت تحليل و محاسبات متفاوتي نسبت به خطوط ريلي معمولي دارد. علاوه بر تفاوت اين قطارها در نحوه انتقال و مدل سازي بارگذاري، به دليل حركت با سرعت هاي بالا ارتعاشاتي در پل ايجاد مي كنند كه بايد به صورت بارهاي متحرك مدل سازي شده و سپس رفتار ديناميكي پل در برابر آنها بررسي شود. مدل سازي بارها را ميتوان به روش هاي مختلفي از جمله شبيه سازي بارها با نيورهاي متحرك گرهي، جرم هاي متحرك معلق و يا سيستم جرم-فنر-ميراگر متحرك انجام داد. معادلات بدست آمده از اين شبيه سازي با چندين روش رياضي مختلف قابل حل است. در اين پژوهش، مدل هاي متفاوت از بارگذاري قطار و روش حل معادلات آنها ارائه مي شود. در ادامه براي كاهش اثرات ناشي از ارتعاشات، تاثير ميراگرهاي MR در تكنينك هاي كنترل ارتعاش پل تحت عبور قطار پرسرعت مورد مطالعه قرار مي گيرد.

کلمات کلیدی: پل هاي راه آهن، اندركنش پل و قطار سريع، تحليل ديناميكي، كنترل ارتعاشات، ميراگرهاي MR

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir