جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسيپارامترهاي تأثيرگذار بر پايداري مسير خط 2 قطار شهري مشهد
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:9
حجم فایل:431.82 كيلوبايت
سرفصل مقاله:ژئوتكنيك
محل انتشار:اولين همايش ملي سازه، زلزله، ژئوتكنيك
سال انتشار:1389
نمایش چکیده مقاله

بررسيپارامترهاي تأثيرگذار بر پايداري مسير خط 2 قطار شهري مشهد

نویسندگان:
سلمه افشار [دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقيقات تهران؛]
محمد غفوري [استاد دانشكده علوم پايه و عضو هيأت علمي دانشگاه فردوسي مشهد؛]
مهران آرين [عضو هيأت علمي و مدير گروه زمين شناسي دانشگاه آزاد علوم و تحقيقات تهرا]
سيدمحمد موسوي مداح [دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه فردوسي مشهد؛]

چکیده مقاله:

با توجه به توسعه روزافزون سازههاي زيرزميني و هزينههاي فراواني كه براي ساخت هر يك از اين سازهها صرف ميگردد و نيز اهميت آنها درشبكه حمل و نقل بين شهري و داخل شهري لازم است كه پايداري آنها مورد مطالعه قرار گيرد. در اين مقاله پايداري مسير خط 2 قطار شهري مشهد مورد مطالعه قرار گرفته است. در ابتدا درباره منشأ رسوبات دشت مشهد بحث گرديده و سپس با توجه به جنس رسوبات در مسير مورد مطالعه، خصوصيات ژئوتكنيكي آنها مورد بررسي قرار گرفته است. بررسي منشأ رسوبات مسير نشان ميدهد كه خاكهاي مسير در رده خاكهاي متورم شونده قرار نميگيرند. همچنين نمودار عدد فعاليت بيانگر اين است كه خاك هاي رسي محدوده داراي فعاليت كم مي باشند. پروفيلهاي تهيه شده تغييراتSPT نيز حاكي از اين است كه خاكهاي بسيار نرم و بسيار سست در مسير وجود ندارد. بررسي خصوصيات خميري مسير نيز بيانگر بهتر شدن كيفيت مصالح به سمت انتهاي مسير مي باشد.

کلمات کلیدی: خط 2 قطار شهري مشهد ، تورم پذيري، درجه فعاليت، نفوذ استاندارد، خصوصيات خميري.

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir