جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسي پديده خستگي شمع هاي منفرد تحت اثر كوبش در سكو هاي ثابت شابلوني (Jacket)
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:868.63 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:پنجمين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1389
نمایش چکیده مقاله

بررسي پديده خستگي شمع هاي منفرد تحت اثر كوبش در سكو هاي ثابت شابلوني (Jacket)

نویسندگان:
محمدحسين محصل [كارشناس ارشد سازه هاي دريايي، دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه تبريز]
محمدحسين امين فر [استاديار دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه تبريز]
علي دراسرايي [عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد چالوس، دانشكده مهندسي عمران]

چکیده مقاله:

در اين مقاله تخريب خستگي شمع ها ناشي از تنشهاي شمعكوبي روي سكوهاي ثابت شابلوني مورد بررسي قرارگرفته است. آناليز خستگي شمع به روش كلاسيك روي سكوي گازي فاز 12 پارس جنوبي واقع درخليج فارس با دو نوع پروفيل خاك رسي و ماسه اي انجام گرفته است. بررسي خستگي شمعها در اثر كوبش براي شمع هاي بلند و انعطاف پذير در محدوده عمق گيرداري، نشان مي دهد كه خستگي شمعها در سكوهاي ثابت شابلوني مي تواند نقش تعيين كننده اي در طراحي اين نوع از سازه هاي دريايي داشته باشد. براي بدست آوردن يك عمر خستگي قابل قبول و مطمئن، بايد از منحني S-N نوع C آيين نامه DNV و يا از منحني هاي S-N آيين نامه API-RP2A مربوط به اتصالات جوشي سر به سر و الزاماً يك طرفه ي بيروني و چكش هايي با كارائي 90 درصد براي تمام طول شمع استفاده كرد. البته در اين مقاله از ضوابط مربوط به آيين نامه API استفاده شده است. همچنين خستگي كوبشي شمع در ماسه بيشتر از رس است. شمع هاي كم عمق با رفتار صلب نيز نيازي به بررسي خستگي ندارند. با توجه به اينكه هيچكدام از آئين نامه هاي سازه هاي دريايي موضوع اين تحقيق را مورد توجه قرارنداده اند، لذا ضرورت دارد مهندسين طراح پس از طراحي كامل سكوهاي ثابت متكي بر شمع، خستگي تجمعي ناشي از كوبش را براي پي هاي عميق بررسي نمايند.

کلمات کلیدی: سكوي ثابت شابلوني (Jacket)، آيين نامه API، كوبش، خرابي خستگي.

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir