جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:آناليز عددي سه بعدي حفر زير زميني ايستگاه هاي مترو با استفاده از روش ستون مياني در تونل(Tunnel Column)
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:364.44 كيلوبايت
سرفصل مقاله:-
محل انتشار:پنجمين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1389
نمایش چکیده مقاله

آناليز عددي سه بعدي حفر زير زميني ايستگاه هاي مترو با استفاده از روش ستون مياني در تونل(Tunnel Column)

نویسندگان:
امير وليزاده كيوي [دانشجوي كارشناسي ارشد خاك و پي، دانشكده عمران دانشگاه صنعتي شريف]
محمدمهدي احمدي [دانشيار، دانشكده عمران دانشگاه صنعتي شريف]
محمدحسين صدقياني [استاديار، دانشكده عمران دانشگاه صنعتي شريف]

چکیده مقاله:

نياز به احداث شبكه حمل و نقل عمومي، حفظ محيط زيست و هزينه زياد تأمين زمين در مناطق شهري تقاضا براي استفاده از تونل را براي حمل ونقل در مناطق شهري پرجمعيت افزايش داده است. در چنين مناطقي نشست ناشي از احداث فضاي زيرزميني مي تواند آسيب جدي به سازه هاي مجاور آن وارد آورد. با توجه به احداث فضاهاي زيرزميني، روش هاي حفاري و اجرا بايستي طوري انتخاب و انجام گيرد تا نشستهاي ايجاد شده محدود و پايداري فضاهاي زيرزميني تأمين گردد. يكي از روش هايي كه مي تواند در ايستگاه هاي مترو استفاده كرد روش احداث فضاهاي عريض با اجراي ستون مياني مي باشد. روشي كه در اين مقاله بررسي خواهد شد، افزايش صلبيت سازه ي تونل با استفاده از ستون مياني پيش از حفر تمام مقطع تونل است. در اين مقاله اهميت اين روش در كنترل نشست سطحي نهايي با استفاده از روش آناليز اجزا محدود سه بعدي بررسي شده است.

کلمات کلیدی: روش نگهدارنده ستون در تونل، مدل سازي عددي سه بعدي، كنترل نشست سطحي

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir