جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:طراحي شبكه حمل و نقل در شرايط تقاضاي متغير
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:233.37 كيلوبايت
سرفصل مقاله:ترافيك و برنامه ريزي حمل و نقل
محل انتشار:ششمين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

طراحي شبكه حمل و نقل در شرايط تقاضاي متغير

نویسندگان:
شهريار افندي زاده زرگري [دانشيار دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه علم و صنعت ايران]
احمدرضا غفاري [دانشجوي كارشناسي ارشد دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه علم و صنعت ايرا]
نويد كلانتري [دانشجوي دكتري دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه علم و صنعت ايران]

چکیده مقاله:

طراحي شبك ههاي حمل و نقل يكي از مهمترين مسائل موجود در برنامه ريزي حمل و نقل است كه وجود عدم قطعي تها حل اين مسئله را پيچيده ترخواهد ساخت. در اين مقاله نحوه اعمال اثر تغييرات تقاضا در مسئله طراحي شبكه گسسته حمل و نقل مورد بررسي قرار گرفته است. براي اين منظور اثر تقاضاي متغير به صورت سناريو هاي مختلف تقاضا با احتمال وقوع مشخص در نظر گرفته شده و مسئله طراحي در شرايط تقاضاي متغير به صورت يك مسئله دو سطحي با استفاده بهينه سازي استوار كه سطح عدم قطعيت وارد شده در مسئله را در اختيار طراح و برنامه ريز شبكه قرار مي دهد، مدل شده است. روش تخصيص استفاده شده الگوريتم فران كولف بوده و براي حل مسئله دو سطحي مورد نظر از الگوريتم ژنتيك استفاده شده است. با انجام مطالعه موردي مشخص شد كه پاسخ مسئله به شدت وابسته به سطح عدم قطعيت در نظر گرفته شده در طراحي خواهد بود. همچنين روند اثر گذاري عدم قطعيت ها در انتخاب ميزان عدم قطعيت و ريسك پذيري طرح موثر است. نكته مهم ديگر اينكه پروژ ههاي انتخاب شده به عنوان طرح نهايي شبكه در شرايط تقاضاي متغير، از طريق طراحي جداگانه سناريو ها و توجه به احتمال وقوع آنها قابل يپش بيني نيست و استفاده از روش هاي طراحي در شرايط عدم قطعيت ضروري خواهد بود.

کلمات کلیدی: طراحي شبكه حمل و نقل، تقاضاي متغير، بهينه سازي استوار

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir