جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:روشهاي اقتصادي اندازه گيري مقاومت لغزندگي و بافت روسازي در افزايش ايمني راه
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:9
حجم فایل:262.37 كيلوبايت
سرفصل مقاله:روسازي راه
محل انتشار:ششمين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

روشهاي اقتصادي اندازه گيري مقاومت لغزندگي و بافت روسازي در افزايش ايمني راه

نویسندگان:
محمدرضا احدي [عضو هيئت علمي، پژوهشكده حمل و نقل، تهران، ايران]
ابوذر شفيع پور [كارشناس ارشد، دانشگاه علم و صنعت ايران، تهران، ايران]

چکیده مقاله:

كاهش اصطكاك در فصل مشترك تاير و سطح راه يكي از عوامل ايجاد و افزايش شدت تصادفات جادهاي شناخته شده است. اندازهگيري مشخصات اصطكاكي رويههاي روسازي در بسياري از كشورهاي دنيا در طول 50 سال اخير يكي از اولويتهاي اندازهگيري ايمني راهها بوده است و از آن در طراحي و مديريت راهها استفاده شده است. بافت ريز و درشت از جمله مشخصات سطح روسازي هستند كه در ايجاد اصطكاك سطحي مؤثر بوده است. اين مقاله به تقسيمبندي روشهاي مختلف اندازهگيري مشخصات اصطكاكي، نحوه اندازهگيري مقاومت اصطكاكي، معايب و مزايا براي هر روش به منظور شناخت بهتر آنها ارائه شده است.

کلمات کلیدی: مقاومت اصطكاكي، بافت ريز، بافت درشت، تجهيزات اندازه گيري اصطكاك

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir