جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسي انتشار امواج زلزله بر خطوط ريلي
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:335.85 كيلوبايت
سرفصل مقاله:ديناميك سازه، زلزله و زلزله شناسي
محل انتشار:ششمين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

بررسي انتشار امواج زلزله بر خطوط ريلي

نویسندگان:
عليرضا اجودانيان [كارشناسي ارشد سازه دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد]
شهاب رباني [كارشناسي ارشد سازه]
محسن اعتمادي [استاديار دانشگاه صنعتي اصفهان]
محمدعلي رهگذر [استاديار دانشگاه صنعتي اصفهان]

چکیده مقاله:

خطوط ريلي كه عمدتا به موازات سطح زمين و يا طول زيادتر درمقايسه با عرض احداث مي گردند داراي وجه تمايزي نسبت به ساير سازه ها در برابر خطر زلزله مي باشند اثر زلزله برروي اين خطوط باعث تغيير شكلها و تغييرمكانهاي آني روسازي ميگردد اين تغيير شكلها منجر به خروج از خط قطار و عدم بهره برداري از كل خط مي شود درحدود 73 درصدشبكه خطوط ريلي كشور از مناطقي با خطر وقوع زلزله بالا عبور مي نمايند لذا دراين مقاله سعي بر آن شده تا خطوط ريلي با تراورسهاي چوبي و بتني با ضريب سختيهاي مختلف با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ANSYS12 با استفاده از تئوري جرم و فنر و استهلاك مدل سازي و تحليل ديناميكي گردد با توجه به نوع آناليز ديناميكي از يك شتابنگاشت مبنا استفاده شده است

کلمات کلیدی: خطوط ريلي، تراورسهاي چوبي ، تراورسهاي بتني، آسيب پذيري لرزه اي

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir