جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:بررسي احتمال وقوع روانگرايي در ساختگاه ايستگاه E2و ارائه راهكارهاي مناسب بهسازي خاك در ايستگاه خط 2 قطار شهري تبريز
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:8
حجم فایل:213.18 كيلوبايت
سرفصل مقاله:ژئوتكنيك
محل انتشار:ششمين كنگره ملي مهندسي عمران
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

بررسي احتمال وقوع روانگرايي در ساختگاه ايستگاه E2و ارائه راهكارهاي مناسب بهسازي خاك در ايستگاه خط 2 قطار شهري تبريز

نویسندگان:
مهدي سليماني قره گل [كارشناس ارشد مكانيك خاك و پي موسسه مهندسين مشاور ايمن سازان]
مجيد كياني [دانشجوي دكتري مكانيك خاك و پي دانشگاه تبريز]

چکیده مقاله:

در مناطق با لرزه خيزي بالا رونگرايي همواره يكي ازمخربترين و فاجعه آميز ترين پديده هايي بوده است كه در اكثر زلزله ها موجب وارد آمدن خسارات جزئي تا كلي به ساختمان ها پلها تونلها تاسيسات زيربنايي و ... گرديده است دراين بررسي با استفاده از نرم افزار تحليلي Liquefy4.0 و نتايج آزمونهاي برجاي خاك همچون CPT SPT به ارزيابي احتمال وقوع روانگرايي در ايستگاه E2 خط 2 قطهر شهري تبريز پرداخته شده است نتايج حاصل از اين تحقيق نشان ميدهد كه در صورت فعاليت گسل تبريز پديده روانگرايي بوقوع خواهد پيوست. دراين مطالعه تعدادي از موثرترين روشهاي كاهش احتمال وقوع روانگرايي در ساختگاه ايستگاه E2 بررسي گرديده است و د رنهايت با توجه به اقتصاد طرح امكان و سهولت اجرا براساس شرايط و محدوديتهاي فني و اجرايي مناسب ترين وموثرترين گزينه انتخاب شده است.

کلمات کلیدی: روانگرايي، آزمون هاي SPT و CPT، بهسازي خاك، خط 2 قطار شهري تبريز

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir