جدول اشتایل انلاین

نوع پروفیل:

نمره پروفیل:

محاسبه ضریب زلزله







اعضاي ميانقابي مانع ميشوند.

A=
I=

R=
T=

B=
C=

مقالات تصادفی

اطلاعات مقالهبازگشت به جستجو
عنوان مقاله:تحليل خطر زلزله ناشي از گسل شمال تبريز به روش تعييني DSHA در حداقل فاصله بحراني از مترو خط 2 تبريز
نوع ارائه:-
زبان مقاله:فارسی
تعداد صفخات:11
حجم فایل:2.5 مگابايت
سرفصل مقاله:مهندسي لرزه شناسي
محل انتشار:اولين كنفرانس ساخت و ساز شهري در مجاورت گسلهاي فعال
سال انتشار:1390
نمایش چکیده مقاله

تحليل خطر زلزله ناشي از گسل شمال تبريز به روش تعييني DSHA در حداقل فاصله بحراني از مترو خط 2 تبريز

نویسندگان:
مهدي رسولي ملكي [كارشناس ارشد زمين شناسي مهندسي]
علي ارجمند [كارشناس ارشد عمران گرايش سازه]

چکیده مقاله:

با توجه به موقعيت كشور ايران به لحاظ قرارگيري در يكي از سه ناحيه لرزه خيز جهان يعني در كمربند آلپايد زلزله هاي وسيعي در آن به وقوع پيوسته است كه در طول بيست سال گذشته قريب به صدهزارنفر تلفات جاني و ميلياردها تومن خسارات مالي بركشور تحميل داشته است از اين رو به منظور كاهش صدماتو افزايش ضريب ايمني در برابر اين گونه از حوادث طبيعي نياز است كه در طراحي مهندسي پروژه هاي عمراني مستقر در نواحي لرزه خيز اثر بار ديناميكي زلزله بر سازه نيز درن ظر گرفته شود به همين دليل در طراحي سازه هاي عمراني به منظور كاهش پيامدهاي زلزله تعيين پارامترهاي لرزه اي و تخمين ميزان شتاب وارده از طرف فعاليت گسل برروي سازه امري لازم و ضروري مي باشد لذا با توجه به قرارگيري مترو خط دو قطار شهري تبريز با طول تقريبي 22 كيلومتر و راستاي شرقي - غربي به موازات گسل شمال تبريز دراين بررسي سعي شده است تا در فاز مطالعات لرزه خيزي از بين روشهاي مختلف به بررسي و تحليل خطر زلزله گسل شمال تبريز برروي مترو خط 2 به روش تعييني پرداخته شود.

کلمات کلیدی: تحليل لرزه اي، گسل شمال تبريز، خطر زلزله ، مترو تبريز

ورود کاربران

موضوعات


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه سیویلان میباشد.
www.civilan.ir